Cześć!
Mam na imię Sylwia i witam Cię na stronie Kulturalne Rozmowy! Jeśli jesteś Wydawcą lub Autorem napiszę dla Ciebie autorską i analityczną recenzję książki albo przeprowadzę szczery, pogłębiony wywiad. Mogę też objąć patronatem Twoje literackie dzieło. Porozmawiamy zatem o literaturze. Znajdziesz tutaj, też pasjonujące historie zwyczajnych ludzi oraz wywiady z osobowościami z show-biznesu. Rozgość się!

Zainspiruję Cię do osiągania wyższych celów.
Sprawdź, jak robią to inni!
CZYTAJ WIĘCEJ

WSPÓŁPRACA

  • 1
    DLA WYDAWCÓW
    Przeprowadzę dla Ciebie szczery, wnikliwy wywiad i napiszę oryginalną, popartą analizą recenzję książki.
    SPRAWDŹ TUTAJ
  • 2
    DLA AUTORÓW
    Spojrzę na Twoją książkę okiem analityka i wysłucham Twojej historii.
    SPRAWDŹ TUTAJ
  • 3
    ART. SPONSOROWANY
    Napiszę o Twojej marce oraz o jej wartości, misji i wpływie na świat czy ludzi.
    SPRAWDŹ TUTAJ
  • 4
    MARKA OSOBISTA
    Opowiesz mi o historii Twojej marki, o jej celu oraz wpływie na klientów.
    SPRAWDŹ TUTAJ

[artykuł gościnny] 10 powodów, dlaczego powinieneś mieć stronę internetową


Zapraszam na kolejny artykuł z cyklu "10 powodów, dla którego warto prowadzić własną stronę www/bloga. Tym razem kilka słów o tych korzyściach powie Monika Syminowicz. 

Nazywam się Monika Syminowicz i wraz z Alicją Wlazło, współtworzę bloga dla początkujących pisarzy – Zostać Pisarzem. Pomagamy, doradzamy i motywujemy do pracy nad warsztatem pisarskim. Jestem również Menadżerką Kreatywności – copywriterem, tworzę strony www oraz landing pages.


Mogłoby się wydawać, że nie trzeba posiadać strony www, by móc działać i wiele osób tak robi. Jednak strona www wzbudza zaufanie, przybliża Twoim odbiorcom Ciebie i to, co robisz. Jakie są inne powody posiadania strony internetowej?

Strona WWW to dom dla Twojego biznesu


Media społecznościowe rozrosły się i prawie każdy ma konto na którymś z portali. Podejrzewam, że Ty również. Jednak to miejsca, które nigdy nie należą do nas. Jakiś czas temu Facebook i Instagram miały awarię. Od razu powstała panika – co ja zrobię? To tutaj mam największą publiczność. A jeśli ich stracę?

No właśnie.

Media społecznościowe to pośrednicy, którzy mogą zniknąć w każdej chwili. Google + już nie ma, a wiele osób miało tam swoją publiczność. Na Twojej stronie www nie ma takiej opcji. Ona należy do Ciebie i to Ty decydujesz czy prowadzisz ją dalej, czy wolisz zrezygnować. Jesteś panem swojego losu.

Strona internetowa to nieustanny rozwój

Pamiętam, kiedy stawiałam blog na bloggerze. Wtedy szukałam szablonu, próbowałam go zmieniać. Sporo czasu zajmowało mi znalezienie odpowiednich linijek kodu, by stworzyć miejsce takie, jakie sobie wymarzyłam. Jednak po roku zrozumiałam, że dla mnie to za mało, że blogger mnie ogranicza. Wykupiłam hosting i postawiłam stronę na WordPressie. Uczyłam się nowych rzeczy. Nie tylko jak zrobić stronę, ale również jak ją promować, dbać o jej bezpieczeństwo, przyciągać czytelników.

Ciebie również to czeka – rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój. A o to właśnie chodzi, by wciąż uczyć się czegoś nowego. Twoja strona internetowa zapewni to w 100 procentach.

Pokazujesz swoje produkty, umiejętności oraz siebie


Strona internetowa to doskonałe narzędzie, żeby pokazać klientom swoje dokonania, ofertę oraz opinie zadowolonych klientów. To Twoja wizytówka, która przyciąga potencjalnych klientów. To też miejsce, gdzie budujesz swoją markę. Twoi odbiorcy mogę Cię poznać nie tylko od biznesowej, ale również od prywatnej strony, chociażby poprzez zakładkę „O mnie”.

Wszystko masz w jednym miejscu i potencjalny klient nie musi szukać w różnych mediach informacji o Tobie i o tym, czym się zajmujesz.

Dzielisz się swoją wiedzą

Prowadzenie bloga na stronie internetowej to właściwie „must-have”. Zastanawiasz się dlaczego?
Po pierwsze, Google uwielbia aktualizowane strony, a każdy nowy wpis na blog powoduje, że to jest aktualizacja strony.

Po drugie, pokazujesz się jako ekspert, który ma wiedzę na dany temat i można Ci zaufać.
Po trzecie, pomagasz swoich odbiorcom, ponieważ dajesz wartościowy content, który Google również mocno kocha. Im więcej strona daje korzyści czytelnikom, tym wyszukiwarki są dla takiej strony przychylniejsze. Dlaczego nie skorzystać z takiej okazji?

Budujesz swoją bazę klientów

Nie ma lepszego miejsca do stworzenia bazy klientów. Wystarczy odpowiedni lead magnet oraz przekonujący newsletter. Wiele dostawców mailingu oferuje darmową ilość subskrybentów, dzięki której możesz tworzyć swoją bazę danych. Jeśli jesteś na początku drogi ze stroną internetową, to jest to doskonała opcja. Na newsletter w większości zapisują się osoby, które są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami, jak również tym, co masz do powiedzenia.

Poznajesz swoich klientów

Wystarczy połączyć stronę internetową ze statystykami Google i masz doskonały wgląd w to, czego poszukują Twoi odbiorcy. W jakim są wieku, płci, z jakich miast czy województw przychodzą na Twoją stronę. Dzięki Search Console wiesz, jakie hasła wpisują wyszukiwarkę, żeby do Ciebie trafić. Orientujesz się, na jakich działań skupić się bardziej, a które sobie odpuścić albo poprawić. Czy to nie jest fajna opcja?

Nie tylko poznajesz potrzeby klientów, ale również zyskujesz pomysły na kolejne artykuły na blog. Przydatne wtedy, kiedy nie wiesz, o czym pisać. Wierz mi, sprawdziłam to sama na sobie.

Uczysz się organizacji czasu i samodyscypliny

Nic nie uczy organizacji czasu i pilnowania samego siebie jak strona internetowa. Oczywiście, możesz sobie odpuścić aktualizowanie strony, dodawanie nowych artykułów, ale wtedy Twoi odbiorcy również sobie odpuszczą. Pójdą tam, gdzie dostają nie tylko wartościowe treści, ale również świeże. Najbardziej jest to widoczne, gdy działa się branży, gdzie wszystko się zmienia w ciągu kilka dni, jak chociażby świat mediów społecznościowych.

Jednak, jeśli nie chcesz odpuścić, wówczas prowadzenie strony internetowej wymusza na Tobie planowanie artykułów, postów na Facebooka, zdjęć na Instagram i inne media. Dyscyplinujesz samego siebie, gdyż wiesz, że nikt tego za Ciebie nie zrobi. Chyba że komuś to zlecisz…

Poznasz, co to sukces i porażka

Nawet prowadzenie strony internetowej nie ochroni Cię przed krytyką innych osób. Ktoś znajdzie literówkę, inna osoba nie zgodzi się z Twoim artykułem, a trzecia osoba w ogóle określi Cię tyloma epitetami, że ciężko je spamiętać.

To jest nieuniknione. Znasz powiedzenie – „Tylko ten nie popełnia błędów, kto nic nie robi”? Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał Cię ściągnąć w dół. Po jakimś czasie uodpornisz się na to. Grunt, żeby robić to, co się zaplanowało. Słuchać swoich odbiorców, ale nie przejmować się osobą, której nowa rzecz w sklepie się nie spodobała, bo woli nowy wzór skarpetek niż rękawiczek.

Jednak, żeby nie było tak pesymistycznie, doświadczysz też pochwał i podziękowań za Twoją pomoc. To wspaniałe uczucie, kiedy otwierasz mail i czytasz, że Twój artykuł na blogu pomógł ruszyć z miejsca. Takie maile utwierdzają Cię w przekonaniu, że to, co robisz, jest dobre i nie warto przestawać.

Poznajesz nowych ludzi

Im bardziej pracujesz nad stroną internetową i działasz w mediach społecznościowych, tym więcej ludzi poznajesz. Spytasz, w jaki sposób? Chociażby poprzez kursy, które przechodzisz, by dowiedzieć się, jak lepiej prowadzić swój biznes, stronę www, działania w mediach. Takie kursy zazwyczaj mają zamknięte grupy na Facebooku, gdzie kursanci wymieniają się swoimi poglądami i problemami.

Również spotkania marketingowe organizowane w większych miastach pozwalają na poznanie nowych ludzi, zawarcie ciekawych znajomości. A może akurat ktoś będzie potrzebował Twojego produktu lub usług?

Znajdujesz w sobie nowe talenty

Zawsze sądziłam, że nie będę umieć obsługiwać program graficzny, a dziś pracuję w Corelu, choć zaczynałam od Canvy. Oczywiście, nie są to grafiki z nie wiadomo jak z wysokiej półki, ale patrząc na siebie parę lat wstecz, nigdy nie pomyślałabym, że będę to robić.

Tak samo, z tworzeniem stron internetowych. Jak pisałam wcześniej, zaczęłam od bloggera i kodowania w html-u, a teraz tworzę strony www dla innych osób.

Prawda jest taka, że większość rzeczy, które robisz, działają na Twoją korzyść, ponieważ Cię rozwijają. Strona internetowa to nieustanny postęp, poznawanie swoich słabości i mocnych stron, słuchanie swoich odbiorców i próbowanie wciąż nowych rzeczy. Jest to czasem droga usłana gwoździami, ale nie jest ich tyle, żeby zniechęcać się i wciąż powtarzać, że strona internetowa nie jest dla mnie. To jak? Gotowy na stworzenie swojego miejsca w sieci?

Autor 

Monika Syminowicz

Chcesz podzielić się ciekawym newsem lub zaproponować temat do rozmowy albo żebym przeczytała i zrecenzowała Twoją książkę? Skontaktuj się ze mną, pisząc maila na adres: sylwia.cegiela@gmail.com.

Dziękuję, że przeczytałaś/eś ten artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z kolejnymi nowościami wydawniczymi lub ciekawymi historiami, zapraszam do mojego serwisu ponownie!

Publikacja objęta jest prawem autorskim. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie tylko i wyłącznie za zgodą Autorki niniejszego portalu.