Najnowsze

Planowanie postów na Instagramie 2020 – 7 powodów, dla których warto to robić

Każdy poważnie myślący o swoim profilu i wizerunku w social mediach użytkownik wie, że planowanie postów na Instagramie jest bardzo ważne, ponieważ stanowi nie tylko o naszych statusie eksperta, ale też jest warunkiem skutecznej komunikacji ze społecznością. Duże zasięgi wielu znaczących influencerów to często ogromna zasługa ich ciężkiej oraz przemyślanej pracy. Tutaj nic nie jest dziełem przypadku. Wszystko jednak zależy od tego, czy faktycznie na serio myślisz o swojej obecności na Instagramie. Poniżej poznasz kilka odpowiedzi na pytanie: dlaczego warto planować i po co w ogóle planować content w social mediach? 

Zapraszam na mój profil na IG
Jakie korzyści daje Ci planowanie postów na Instagramie? 

1. Poczucie kontroli nad profilem 

Pewnie nie raz miałeś sytuację, kiedy zacząłeś nagle panikować, ponieważ zdałeś sobie sprawę, że od dawna nic nie wrzuciłeś na swój profil. Stwierdziłeś pewnie wtedy, że trzeba o sobie przypomnieć społeczności. W końcu tak długo i z mozołem ją budowałeś, a teraz masz poczucie, że ją zaniedbujesz. Tak nie może być. Nawet jeśli zrobiłeś sobie chwilową przerwę, wróć z konkretnym planem lub kontynuuj to, co już zacząłeś. Jak to zrobić?  

Ustaw sobie na nowo priorytety. Przypomnij, po co to robisz. Różne są powody prowadzenia biznesowego profilu na Instagramie. Dla niektórych będzie to poważne hobby (i tutaj możesz sobie pozwolić na spontaniczność), a dla innych chęć podjęcia współpracy z klientami czy wyrabianie sobie marki w świecie online. Marzysz przecież, aby kiedyś zostać liczącym się influencerem, więc powinieneś budować wizerunek eksperta. Nic tak nie przyciąga ludzi jak silna i stabilna marka osobista. Chcesz to wykorzystać i w przyszłości sprzedać swój własny produkt. Po to właśnie jest Ci potrzebny harmonogram treści. 

2. Inicjujesz działania 

Nie liczy na przypadek, uśmiech losu czy nagły pomysł, który spontanicznie wdrażasz w życie. Dzięki temu obniżasz poziom stresu i związaną z tym niewiadomą, co dalej. Jako administrator własnego profilu na Instagramie jesteś za niego odpowiedzialny od początku do końca. Sam kierujesz tym, co chcesz publikować. Wykorzystaj tę możliwość. nikt nie powie Ci przecież, jak ma wyglądać Twoja własna marka. Ty to wiesz najlepiej. Zawsze możesz stworzyć kilka pomysłów i wybrać ten najlepszy albo połączyć kilka na raz. Eksperymentuj. Sprawdź, co działa. Eliminuj wady. 

3. Oszczędność czasu, czyli nauka planowania 

Gdy zaczniesz budować swój własny harmonogram szybko wyrobisz w sobie regularność potrzebną do osiągania celów. Zauważysz, że nie tylko lepiej wychodzi Ci panowanie nad piętrzącymi się zadaniami, ale też Twoje życie codziennie stanie się bardziej ustabilizowane. Będzie dużo efektywniej zarządzać swoim czasem, co pozwoli Ci zyskać więcej wolnego na inne zajęcia. W końcu nie samą pracą żyje człowiek. Prawda? 

Skutecznym sposobem jest w tym momencie stworzenie kilku cyklów tematycznych, które rozpiszesz na poszczególne dni tygodnia. Wtedy będziesz mógł zaprojektować całą paczkę postów i zaplanować ją na dłuższy okres. Pomyśl więc nad tematem, na który chcesz pisać w ciągu nadchodzącego miesiąca, podziel go na części. Szybko zauważysz, jak powstają z tego ciekawe wpisy uporządkowane w większą całość. Dołóż do tego jeszcze kilka zdjęć z jednej sesji zdjęciowej i masz gotowy materiał na najbliższe tygodnie. 

4. Wyższa wartość Twojego profilu na Instagramie 

Gdy działasz regularnie i z pomysłem, zyskujesz ogromne znaczenie w oczach społeczności oraz potencjalnych klientów. To jeden z najważniejszych czynników pozycjonowania Twojej marki. Gdy jesteś systematycznie obecny na profilu na Instagramie, nie masz powodu do narzekania na niskie statystyki. Dajesz też pretekst innym użytkownikom do częstych odwiedzin, reakcji, komentowania. Nikt nie odwiedzi Ciebie, gdy Twoje wpisy nie będą pojawiać się regularnie. Inni stracą Tobą zainteresowanie. Pamiętaj, że Instagram to wielomilionowa społeczność, gdzie codziennie każdy dodaje nowy content i gdy Cię nie ma, zwyczajnie wypadasz z gry. Stajesz się niewidoczny. Przestajesz istnieć w świadomości społeczności. 

5. Zawsze aktualne informacje 

Gdy coś planujesz, staraj się wykorzystać do tego kalendarz świąt, aktualnych wydarzeń. Twoje wpisy zaczną wtedy być „na czasie”. Społeczność zareaguje, ponieważ poczują pewną bliskość z danym dniem. To dobry sposób, gdy chcesz zaistnieć w konkretnej branży. Wyszukujesz wtedy w kalendarzu nietypowe dni, akcje oraz uroczystości tematyczne. Zyskujesz szersze grono odbiorców. Planuj więc w oparciu o porę roku, a z pewnością Twój content będzie atrakcyjny. Poszukiwanie inspiracji może okazać się ogromną inspiracją. Zaczniesz układać strategię publikacji nawet z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, co da Ci komfort i możliwość zastanowienia się nad kolejnymi wpisami. 

6. Psychologia i motywacja 

Wyobraź sobie sytuację, że masz zły dzień, nic Ci się nie chce, wszystko Cię boli i jest ogólnie mówiąc: żle. Wtedy z pewnością nie masz ochoty na myślenie i tworzenie. Przychodzi Ci więc z pomocą dobrze opracowany plan publikacji postów na Twój profil instagramowy. Możesz też skorzystać z planera treści, w którym wcześniej rozpisane zostały co do dnia tematy oraz zagadnienia. To nieocenione narzędzie w pracy każdego influencera (możesz pobrać je tutaj wraz z innymi freebie - instrukcję, jak to zrobić masz na profilu IG, więc kliknij w zdjęcie). 

Nawyk planowania pozwoli Ci bowiem zachować równowagę psychiczną. Gdy spojrzysz na wcześniejsze działania, uświadomisz sobie, ile tak naprawdę już osiągnąłeś. To ogromna dawka motywacji, która podbuduje Twoją pewność siebie. 

7. Zabawa w planowanie 

Pewnie pamiętasz czasy, kiedy w Twoim tornistrze królowały kolorowe kredki, flamastry, długopisy czy kartki samoprzylepne. Każdy to dobrze zna. Zaznaczałeś najważniejsze informacje w zeszycie tymi właśnie przyborami. Teraz znów możesz poczuć się jak dziecko, kupić je i zacząć "malować" swoje notatki niczym pilny uczeń. Dla tych, co jednak wolą gotowce, polecam planer treści na następne 30 dni, z którym Ty i Twoja marka poczujecie się bezpiecznie. 

Czy nadal masz wątpliwości, dlaczego planowanie contentu jest najważniejszą czynnością w życiu każdego influencera? Odpowiedź jest bardzo prosta. Dzięki temu, że tworzysz swój własny kalendarz postów, Twoje działania są bardziej efektywne, konsekwentne, a na siatce panuje większa spójność i harmonia. Oczywiście, nie każde sytuacje da się przewidzieć. W tym całym planowaniu postów musisz mieć też miejsce na spontaniczność. Dostosuj swoją koncepcję do aktualnie panujących warunków. Jeśli Ci się to uda, osiągniesz dużo lepsze wyniki niż myślisz.

Jednak, jeśli mimo wszystko nie masz chęci czy czasu na prowadzenie profilu na Instagrama, ale temat jest Ci totalnie nieznany, zapraszam do zapoznania się z ofertą prowadzenia konta biznesowego albo audytu, dzięki któremu razem ustalimy strategię komunikacji Twojej marki. 

Brak komentarzy