Najnowsze

Jak powinien wyglądać Twój sprzedażowy biogram na Instagramie? #1

Witaj Użytkowniku Instagrama 😊 

Czy jesteś zadowolony/a z Twojego obecnego biogramu? 

Czy nie masz ochoty go zmienić? 

Zajrzyj na mój profil IG

Oto pierwsza z wielu porad jaką dla Ciebie przygotowałam w ramach cyklu "Instamonetyzacja, czyli życie Twojej marki w sieci". Tak też nazywa się kurs, który właśnie dla Ciebie szykuję. Niebawem powstanie sklep, ale o tym poinformuję Cię, jak już wszystko będzie gotowe. 

Wracając jednak do powyższych pytań, jeśli Twoja odpowiedź brzmi TAK i zanim zaczniesz tworzyć od nowa swoją sekcję BIO, weź kartkę oraz długopis i zapisz sobie podstawowe informacje o sobie lub marce, którą chcesz promować. Musisz zastanowić się, z czego tak naprawdę chcesz być znany/a. To Ty jesteś odpowiedzialny/a za swoją markę i za sposób postrzegania jej przez innych. 

Sekcja BIO powinna więc odpowiadać na pytania: kim jesteś i jakie masz wartości. Potraktuj więc ją jako element Twojej strategii. Zoptymalizuj tak, aby przyciągnął Ci klientów oraz aby ich zachęcić do poznania Twojej osoby. 

Pamiętaj: Twoje BIO jest najważniejsze, ponieważ to pierwsze, co przeczyta o profilu potencjalny klient czy gość wchodzący na konto po hashtagu lub bezpośrednio z linku znajdującego się na Facebooku, na blogu, stronie czy w stopce maila. 

Traktuj je zatem jako swoja wizytówkę czyli „elewator pitch”. Popracuj nad nim solidnie, aby każdy użytkownik miał świadomość, o czym piszesz oraz poznał Twoje wartości i dzięki temu chciał Cię poznać bliżej. Ludzie lubią wiedzieć, w czym możesz im pomóc. 

Poniżej wypisałam Ci kilka podstawowych cech dobrego BIO. 

Klarowność przekazu – najlepiej w tym miejscu posługiwać się prostym słownictwem. Ogranicz do absolutnego minimum (jeśli to naprawdę konieczne) specjalistyczną terminologię, ponieważ nikt nie będzie miał czasu na sprawdzanie jej znaczenia. Wszystko musi być zrozumiałe dla każdego. Oszczędzaj więc nie tylko miejsce, ale też czas gości odwiedzających Twój profil. 

Ważność – pisz tylko o tym, co istotne dla odbiorcy. Zachowuj się tak, jakbyś to Ty szukał kogoś ciekawego na Instagramie. Postaw się na miejscu gościa profilu. Skup się na najważniejszych kwestiach niszy, w której działasz. 

Użyteczność – operuj tylko faktami, językiem korzyści. Postaw na rozumienie treści opartych na ekonomii słowa. 

Rzeczowość – staraj się nie lać wody, nie pisać historii swojego życia. Postaw na cel. Pomyśl przez chwilę jakbyś był swoim klientem. Zastanów się, co wtedy chciałbyś o sobie przeczytać? 

Przydatność – słownictwo zawsze musi być adekwatne do odbiorcy, do którego kierujesz swoje treści. Pamiętaj, że Twój profil nie musi zadowolić każdego, toteż nie każdy się tu znajdzie. Myśl cały czas o swoim idealnym obserwującym. 

Koherentność – jest najważniejsza, koniecznie więc zadbaj o klarowny przepływ informacji między tym, co jest w BIO, a tym, co znajdzie się w Twojej siatce. 

Dialogowość – możesz ją uaktywnić poprzez dodanie CTA w swoim BIO, zachęcając obserwujących na przykład do skorzystania z promocji w Twoim e-sklepie lub do przeczytania artykułu na portalu internetowym czy blogu. 

Czy jesteś gotowy na zmiany na swoim instagramowym koncie? Jeśli tak, zapraszam do odwiedzenia mojego profilu, gdzie znajdziesz więcej ciekawych tipów na temat promocji swojej firmy lub marki osobistej. 

Pozdrawiam, Sylwia

Brak komentarzy