Najnowsze

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową?

O korzyściach wynikających z prowadzenia własnej strony internetowej, która jest narzędzie do realizacji własnych ambicji, hobby czy planów zawodowych mówi się bardzo dużo. Ja sama odczuwam wartość portalu Kulturalne Rozmowy na każdym kroku. Pisałam Wam już o moich 10 korzyściach i umiejętnościach, które przy prowadzeniu serwisu zdobyłam (dla przypomnienia: możecie przeczytać ten tekst tutaj). O swoich powodach, dla których warto prowadzić bloga napisał też Michał Walasek z bloga wnauce.pl (tekst możecie przeczytać tutaj). Teraz o swoim biznesie online oraz pozytywach opowiada Katarzyna Głąb z bloga Po sukces na szpilkach. Zapraszam.  

10 powodów, które sprawiają, że blog pomaga mi budować silną markę


Nazywam się Katarzyna Głąb, jestem trenerem biznesu i twórczynią marki Po Sukces Na Szpikach. Od 2013 roku prowadzę bloga o tej samej nazwie, gdzie dzielę się z przedsiębiorczymi kobietami wiedzą na temat rozwoju biznesu online.

Jako że to blog www.posukcesnaszpilkach.pl jest miejscem, od którego wszystko się zaczęło, chciałabym zaprezentować Wam 10 powodów, które sprawiły, że dzięki niemu zbudowałam silną markę, zaczęłam sprawniej docierać do zainteresowanych odbiorców i zdobyłam ważne umiejętności.

Wszystkie istotne informacje w jednym miejscu

Niezależnie od tego, kto i w jaki sposób trafi na moją stronę, znajdzie tam wszystko, czego potrzebuje: informacje o mnie i projektach, które realizowałam, moje produkty, a także wartościowe artykuły dotyczące rozwoju biznesu online. Moja strona internetowa to moja wizytówka, a przy okazji doskonała podstawa do nawiązania różnorakich współprac.

Możliwość dzielenia się wiedzą

Posiadanie bloga daje mi możliwość dzielenia się wiedzą poprzez regularną publikację merytorycznych artykułów. To treści jakie publikuję w dużej mierze budują moją pozycję eksperta i pokazują moim potencjalnym klientkom, że posiadam wiedzę w ważnym dla nich zakresie.

Pozycjonowanie

Publikacja rzeczowych artykułów daje mi też możliwość skutecznego pozycjonowania swojej strony. Dbałość o odpowiednie tytułowanie swoich wpisów oraz odpowiednio eksponowane słowa kluczowe sprawiają, że każdego miesiąca pozyskuję tysiące nowych odbiorców prosto z wyszukiwarek! Dodatkowym atutem jest to, że osoby, które po raz pierwszy trafiają na mojego bloga i znajdują tam dokładną odpowiedź na swoje pytanie chętniej zostają na dłużej!

Efektywne budowanie swojej marki 

Zawsze powtarzam, że marka, którą budujemy to wszystko to, co robimy w Internecie i poza nim. Nie ma co ukrywać, że nasza skuteczność biznesowa w dużej mierze zależy od tego, jak odbierają nas ludzie. Im więcej mamy do powiedzenia i im lepiej potrafimy zaprezentować siebie i swoje działania, tym łatwiej nam przekonać ludzi to tego, by stali się naszymi klientami. Blog to dla mnie idealne miejsce na to, by pokazać, jaka jest marka Po Sukces Na Szpilkach, jakimi kieruje się wartościami i jakie osoby wokół siebie skupia.

Możliwość dotarcia do szerszej publiki

Blog jest tym kanałem, który daje mi możliwość dotarcia do naprawdę szerokiej publiki. Dzięki temu, że informacja o każdym moim artykule pojawia się na fanpage’u, na Instagramie, w newsletterze, w grupach facebookowych i na LinkedIn każdorazowo docieram do nowych osób zainteresowanych tematyką budowania i promocji swojego biznesu. Dodatkową zaletą jest to, że artykuły te są często udostępniane dalej przez moje czytelniczki, co z kolei pozwala mi dotrzeć do ich nowych odbiorców lub znajomych.

Możliwość stworzenia sklepu i sprzedaży własnych produktów

Nieodłącznym elementem mojej strony jest sklep online i znajdujące się tam produkty. Od 2014 roku regularnie wprowadzam do swojej oferty nowe e-booki, workbooki, kursy, szkolenia i różne rodzaje indywidualnych konsultacji. Jeśli moje czytelniczki są zainteresowane konkretnym produktem, to doskonale wiedzą, gdzie mogą go znaleźć. Posiadanie własnego sklepu to nie tylko sposób na zarobek, ale również element budowania własnej marki. Działając jako trener i nie posiadając własnej gamy produktów, nie mogłabym swoim klientkom zaproponować nic więcej poza wiedzą, jaką dzielę się w trakcie konsultacji, wystąpień, czy webinarów.

Publikacja wywiadów z innymi przedsiębiorcami

Blog daje mi genialną możliwość nawiązywania relacji z innymi przedsiębiorcami i przeprowadzania z nimi wywiadów. Jestem zdania, że rozmowa z doświadczonym człowiekiem może dać nam ogrom wiedzy, której nie znajdziemy na kursach czy szkoleniach. Posiadanie bloga pozwala mi nie tylko na pozyskanie tej wiedzy dla siebie, ale również na dzielenie się nią z moimi czytelniczkami. Dzięki temu każda z nich może poczuć się tak, jakby osobiście rozmawiała z moim gościem. To nieoceniona wartość!

Doskonalenie warsztatu pisarskiego i umiejętności przekazywania wiedzy

Od 2013 roku, czyli od momentu powstania Po Sukces Na Szpilkach na moim blogu pojawiły się setki artykułów. Każdy z nich to cegiełka, którą dokładam do doskonalenia swojego warsztatu pisarskiego, a także umiejętności skutecznego i zrozumiałego przekazywania wiedzy. Mimo, że pisanie nigdy nie sprawiało mi trudności, prowadzenie bloga pozwoliło mi lepiej przelewać swoje myśli na papier i układać je w taki sposób, by były one jak najbardziej wartościowe dla czytelnika.

Zdobycie umiejętności technicznych

Jako że z pomocy programisty korzystam jedynie doraźnie, posiadanie własnej strony pozwoliło mi zdobyć niezliczone umiejętności techniczne. Mam tu na myśli zarówno przygotowanie stron z ofertami, jak i przygotowanie grafik do wpisów, dopracowywanie treści pod kątem SEO, a także wprowadzanie rozwiązań związanych z płatnościami w sklepie. Tak naprawdę, gdyby nie blog, zapewne nigdy nie zdobyłabym tych umiejętności!

Możliwość ciekawej prezentacji własnych projektów

Tak jak wspomniałam na początku swoją stronę traktuję jak rozbudowaną wizytówkę, która – oprócz informacji o mnie i mojej marce – zawiera również portfolio realizowanych przeze mnie projektów, zarówno własnych, jak i tych, do których jestem zapraszana. Na moim blogu można znaleźć zarówno relacje z prowadzonych przeze mnie warsztatów i szkoleń, w których brałam udział, jak i wpis dokumentujący moją wizytę w Radiu Kraków, gdzie byłam gościem jednej z audycji. Oczywiście często podobne informacje publikuję również w swoich social mediach, ale posty umieszczone na Facebooku czy Instagramie mają to do siebie, że po dłuższym czasie ciężko do nich dotrzeć. Na blogu wszystko jest uporządkowane i znalezienie artykułu sprzed 3 lat nie stanowi problemu.

Brak komentarzy